14-12-15

Mijn Moleskine agenda voor 2016

Eens een Moleskine, altijd een Moleskine. Ik vrees dat die uitspraak sinds vorig jaar op mij van toepassing is. Ik ben al zo lang ik me kan herinneren een enorme sucker voor mooie notitieboekjes en agenda's, dus het was niet echt groot nieuws dat ik thuiskwam met een mooie agenda van Moleskine vorig jaar. En ja, dat beviel zo goed dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om dit jaar een ander of goedkoper merk te kopen. Ik laat, net als vorig jaar, mijn Moleskine agenda van dit jaar zien. 




De simpliciteit (om maar even met dure woorden te gooien) is hetgeen dat me het allermeeste aanspreekt aan deze Moleskine agenda's. Een agenda met drukke plaatjes, kleurtjes en lettertypes maakt dat ik het overzicht binnen de kortste keren kwijt ben. En daarnaast is het fijn dik papier dat niet doordrukt en blijft de agenda goed openliggen. 

Vorig jaar had ik een Moleskine agenda waarbij er gewoon een weekoverzicht over twee pagina's verspreid was. Dit keer heb ik gekozen voor een variant met aan de linker kant de dagen van de week en aan de rechter kant een notitie/planner pagina. Ideaal dus om daar to-do lijstjes voor de week op te schrijven maar ook goed geschikt voor gedachten, quotes en foto's. Het formaat dat ik heb is trouwens 'large', lekker overzichtelijk maar ook weer niet al te groot. Ik heb echt veel zin in dat ik het in gebruik kan nemen.
Vertel, heb jij ook een zwak voor mooie notitieboekjes en/of agenda's?