08-01-17

Film Review: La La Land, Soof 2 en Passengers

Een maandje geleden, toen ik met een glas wijn en een geweldig toetje op de bank bij Lisan zat, vertelde ze dat ze een Pathé Unlimited kaart had gekocht voor vier maanden, omdat daar een aanbieding voor was bij onze bank. Ik dacht dat ik vast niet zo veel punten zou hebben, maar toen ik thuis kwam bleek dat tóch zo te zijn. Vier maanden onbeperkt naar de bioscoop voor de prijs van 2 maanden, ik kon niet wachten om het te bestellen! Ondertussen loop ik ongeveer drie weken met een Pathé pasje op zak en heb ik drie films bezocht. Tijd voor een overzicht + reviews.

Source pictures

Soof 2

Soof 2 is de tweede film over het leven van Soof en haar man Kasper. Na een paar maanden intensieve relatietherapie besluiten de twee dat het zo niet langer kan: ze gaan scheiden. Soof probeert wat van haar leven te maken, maar haar wereld staat compleet op z'n kop. Ze wordt niet meer gelukkig van de Kooksoof, de kinderen zijn volop aan het puberen, en Kasper krijgt een relatie met een meisje die een stuk jonger is. Als Soof de knappe chefkok Bauke ontmoet is haar leven voor heel even weer op orde en is ze blijer dan ooit, maar is dat wel blijvend?

Voordat ik naar Soof 2 ging had ik het eerste gedeelte nog nooit gezien, maar met een korte samenvatting kon ik de film erg goed volgen en ik vond 'm zo leuk! Het is zo'n film waar geen verdrietig of zielig moment in zit, maar wat je van het begin tot het einde laat lachen, waardoor je met een grote glimlach weer naar huis gaat. Ik vond het echt hilarisch, en uiteindelijk bleef het tot het eind nog wel een beetje spannend met welke man Soof zou eindigen 😉

Kijk, natuurlijk is er op de meeste films wel wat aan te merken, zoals dat bij Soof 2 het verhaal niet altijd fantastisch in elkaar zat. Maar... ik maakte me er niet druk om, omdat ik er zo blij van werd! Het perfecte begin van mijn Pathé Unlimited carrière.

IMDB rating: 6,0/10, Mijn rating: 7,5/10

La La Land

Mia en Sebastian zijn allebei dromers: Mia rent van auditie naar auditie in de hoop dat ze eindelijk eens doorbreekt als actrice, terwijl Sebastian tijdens zijn bijbaan als jazzmuzikant in restaurants droomt over een eigen jazzclub. Per toeval ontmoeten de twee elkaar, waarna ze elkaar keer op keer weer tegenkomen. Als stel zijn ze voor een tijdje intens gelukkig, maar het Hollywood leven is niet altijd makkelijk voor een relatie.

Vanaf het moment dat ik ongeveer twee maanden geleden de trailer van La La Land zag, keek ik ernaar uit. Vooral door het feit dat mijn twee favoriete acteurs in deze film spelen (Emma Stone en Ryan Gosling), maar ook omdat de trailer me al echt ontzettend vrolijk maakte. En de film stelde totaal niet teleur, de hele musical setting vond ik fantastisch en de scenes waren stuk voor stuk heerlijk om naar te kijken. Ook maakten Emma en Ryan de verwachtingen weer helemaal waar. Ik vond deze film echt een topper, en kan niet wachten om ergens na de vakantie nog een keer te gaan.

IMDB rating: 8,8/10, Mijn rating: 9/10

Passengers

Op een ruimteschip, onderweg naar een planeet om met 5000 mensen een nieuw leven te beginnen, ontwaken twee mensen 90 jaar te vroeg uit hun hyperslaap. Nadat ze zo goed als gewend zijn aan wat het lot hun brengt, worden ze verliefd. Als ze erachter komen dat het schip in gevaar is, doen ze er alles aan om het te redden.

Het verhaal van deze film ging erg traag, maar het gevoel was daardoor des te beklemmender. Ik bedoel: een man die helemaal alleen een heel jaar op een ruimteschip zit voelt zich waarschijnlijk ook niet al te best. De effecten in deze film vond ik erg mooi, want met 3D kun je bij deze film genieten van extra mooie heelal beelden. Wat deze film misschien wel het leukst maakt is Jennifer Lawrence, want zij blijft toch echt wel een hele goede en hilarische actrice. De film zelf vond ik een klein beetje tegenvallen, maar ik ben alsnog blij dat ik hem gezien heb.

IMDB rating: 7,1/10, Mijn rating: 6,5/10

Ik ben echt zo blij dat ik voor vier maanden helemaal los kan gaan met naar de bioscoop gaan! Ik heb ook nog een heel rijtje met films die ik super graag wil zien, waaronder Allied, de Zevende Hemel, The Founder, Manchester by the sea en Arrival. De beste tijdbesteding ooit om naar de bioscoop te gaan. Niets overtreft de heerlijk zachte stoelen van daar. En... ik wil eigenlijk ook heel graag een keer alleen gaan om te kijken hoe dat is. Aangezien ik van plan ben nog veel meer naar de bioscoop te gaan de komende tijd, lijkt het me bij wijze van leuk overzichtje wel een goed idee om af en toe een film review artikel te maken. Dus, hou mijn blog in de gaten!

Welke films staan nog op jouw to-watch lijstje?