29-01-17

ZNDG #3 (einde van de tentamens, (niet) hardlopen en 7 layers session)

Ik hou van zondagen. Van het ultieme zondagsgevoel om lekker nog een paar keer om te draaien en nog eventjes onder de dekens te kruipen. Van warme broodjes met kaas en koffie. Van een joggingbroek all day en een knot. En van een klein beetje studeren in alle rust. Daarom heb ik de rubriek ZNDG in het leven geroepen, om de week rustig af te sluiten en vol energie te beginnen aan de nieuwe week. Hierin lees je wat me de afgelopen week bezig hield en wat ik even met jullie wil delen, zonder er een speciaal artikel over te schrijven. 



Het einde van de tentamens

Het is toch altijd een dingetje, die tentamenweek. Een aantal weken achter elkaar vroeg opstaan, lang gefocust zijn en weinig sociaal contact... Na zo'n tentamenweek heb ik dan ook vaak aan de ene kant enorm zin om een paar dagen lang non stop te slapen, maar aan de andere kant zit ik ineens weer vol energie om leuke dingen te doen. Na het laatste tentamen afgelopen dinsdagavond ging ik in ieder geval samen met een studiegenootje Gin & Tonic drinken onder het genot van een portie bitterballen. De perfecte manier om een periode vol met stress af te sluiten! Verder schreef ik deze week al een studie update met meer informatie over mijn minor, dus voor meer details kun je die lezen! Ik ben nu dus nog een week vrij voordat de colleges weer beginnen, en daar ga ik lekker van genieten, en de week gebruiken om wat dingen op een rijtje te zetten en uit te zoeken. Afgelopen week kroop ik na het ontbijt nog weer even mijn bed in met Hier ben ik van Jonathan Safran Foer. Tot nu toe vind ik het een heel goed en mooi boek! Het is wel een dikke pil, dus ik heb nog heel wat pagina's te gaan. 



Dotan 7 layers session 

Afgelopen donderdag stond er iets op het programma waar ik al een hele tijd naar uit keek: de Dotan 7 layers session in de Oosterpoort in Groningen. Dit is een tour waarbij Dotan drie nog wat onbekende singer songwriters uitnodigt om mee te gaan en op te treden. Wanneer je het kaartje koopt, is het ook nog een verrassing welke artiesten op gaan treden, maar in de periode voor het concert werden de drie namen bekend gemaakt en ben ik het veel gaan luisteren. Het waren drie perfecte artiesten en ik heb enorm genoten van de sfeer en de muziek. Dotan zei van te voren ook 'ik vind het belangrijk dat de artiesten tijdens een concert de aandacht krijgen die ze verdienen', en daar luisterde iedereen goed naar: het was doodstil tijdens de nummers en er werden bijna geen foto's gemaakt (ook al moest ik toch stiekem een foto maken voor Instagram...). Genoten!!! Hieronder vind je van alle drie de artiesten, Sara Hartman, Dustin Tebbutt en Lewis Watson, één van mijn favoriete nummers.




Zoals ik al zei heb ik echt genoten die avond. De sfeer was perfect en het is heel fijn om tijdens zo'n intiem concertje drie geweldige artiesten te ontdekken. Ik zie dit allemaal nog wel behoorlijk grote namen worden, en dan kan ik mooi zeggen dat ik bij één van hun eerste concerten ben geweest 😉 Deze tour is helemaal uitverkocht, maar in maart komt er nog een 7 layers tour met weer drie nieuwe artiesten, dus ik kan zeker aanraden om eens te kijken of ze bij jou in de buurt komen.

Niet hardlopen 

Hardlopen in de winter... is niet helemaal mijn favoriete activiteit. Eigenlijk moet ik dat anders zeggen. Ik kan er wel van genieten als de zon schijnt en de temperatuur boven de 0 graden is, maar zodra het donker, koud, glad, of een combinatie daarvan is vind ik het héél moeilijk om mezelf de deur uit te slepen en vaak doe ik dat dan ook gewoon niet. Toch begon de afgelopen week wel weer iets te kriebelen. Ik voelde me, na de tentamens, wat lui en energieloos en ik miste het hardlopen en het lekker buiten zijn. Toen ik dit artikel klaar zette wilde ik het hebben over dat ik al drie en half week niet had hardgelopen, MAAR (!!!) ik ben gistermiddag geweest. Ik kon het echt niet laten toen het zonnetje lekker scheen en het buiten mild aanvoelde. Mijn conditie was wel weer een klein beetje verdwenen, maar ik heb heerlijk genoten van 5 kilometer. Ging nog best lekker, met een pace van 6'11". Halverwege kwam er nog een man voor een paar honderd meter naast me fietsen en een gesprek te beginnen, dat was wel leuk. En ik rende lekker met mijn nieuwe Run Baby Run hardloop playlist op mijn Spotify.

Vandaag ga ik het weer lekker rustig aan doen. Lezen in Hier ben ik, alvast wat taart eten voor papa's verjaardag (komende donderdag) en misschien wat bloggen (want daar word ik weer erg blij van). Fijne dag iedereen! ♥