05-02-17

ZNDG #4 (nieuwe schoenen, vriendinnen en Judas)

Ik hou van zondagen. Van het ultieme zondagsgevoel om lekker nog een paar keer om te draaien en nog eventjes onder de dekens te kruipen. Van warme broodjes met kaas en koffie. Van zondagse wandelingetjes als het lekker weer is en van opruimen, om de week goed af te sluiten en de nieuwe week fris en overzichtelijk te beginnen. Daarom heb ik de rubriek ZNDG in het leven geroepen, om de week rustig af te sluiten en vol energie te beginnen aan de nieuwe week. Hierin lees je wat me de afgelopen week bezig hield en wat ik even met jullie wil delen, zonder er een speciaal artikel over te schrijven. 




Nieuwe schoenen en helpen op de open dag
Tot een week geleden wist ik niet dat ik een type zou zijn voor Adidas Stan Smith, of andere vergelijkbare witte sneakers. Ik vond ze altijd wel leuk staan bij anderen, maar had niet verwacht dat ze bij mij ook wel leuk zouden zijn. Tot ik ze paste en erachter kwam dat zelfs mijn smalle voeten erin passen. Na een beetje passen en meten met de goede maat en het juiste inlegzooltje vond ik de combinatie die precies goed zat. En I love them!!! Ik kan eerlijk gezegd niet stoppen met naar de maagdelijk witte kleur te kijken... Ze lopen heerlijk en zijn ook nog eens lente/zomer-proof (ook al duurt dat nog wel even).

Vrijdag was het tijd om te helpen op de open dag van de universiteit. Ik had het nog nooit eerder gedaan, maar had er wel veel zin in. Samen met een paar andere studenten van mijn studie (en van de faculteit) stond ik op de informatiemarkt, waar to-be studenten vragen konden stellen en konden luisteren naar onze ervaringen. Ik vond het heel leuk om te doen, en toen ik mezelf enthousiast hoorde zijn over mijn studie kwam ik er wel weer even achter dat het toch echt de juiste studiekeus is geweest. 



Thee party met de Amsterdammers

Woensdag was het tijd voor de Kopenhagen reünie, die ik al een tijdje geleden met Lisa gepland had. We wilden eigenlijk Cinnamon Rolls bakken, maar dat bleek niet echt te lukken doordat het deeg steeds lang moet rijzen. Maar met onze Leckerbaer afspeellijst (die ontstaan is toen we koffie dronken in Kopenhagen) op de achtergrond kwamen de feelings ook wel weer terug. Toevallig was Soesja ook vrij dus kwam zij ook gezellig mee, en Floor was ook nog even tijdens de lunch van de partij. We brachten de hele dag eigenlijk gewoon door met kletsen (over de perfecte bruiloft), eten, en thee drinken. Ik blijf het bijzonder vinden dat ik deze meiden ooit via het bloggen heb leren kennen, maar nu voelt het als zó veel meer dan 'blogvriendinnen'. Het was erg gezellig! ❤

Riverdale op Netflix


Vorige week kwam de eerste aflevering van een nieuwe Netflix serie online, en omdat volgens een paar websites het een soort van Gossip Girl / PLL sfeertje zou hebben, wilde ik even kijken of het wat voor mij zou zijn. Er komt elke week een nieuwe aflevering online, wat ik wel prima vind. Zo kan ik ook gewoon andere series blijven kijken en deze ernaast volgen, zonder dat het al te life changing is. De eerste twee afleveringen vond ik in ieder geval leuk: luchtig maar tegelijkertijd spannend, met alleen maar veel te knappe acteurs/actrices en veel liefdes- en vriendschapsdrama's. 

Boek: Judas - Astrid Holleeder

Ik las aan het begin van de week eindelijk, na een enorme strijd, Judas van Astrid Holleeder uit. Aan deze intro kun je misschien al wel een beetje aanvoelen dat ik dit boek eigenlijk helemaal niets vond. Zie hieronder mijn Goodreads review.

Judas: Een FamiliekroniekJudas: Een Familiekroniek by Astrid Holleeder
My rating: 3 of 5 stars

2,5 sterren!

Tijdens het lezen van dit boek ging ik door verschillende fasen: fase 1 waarin ik het fascinerend en interessant vond, fase 2 (het grootste gedeelte) waarin ik me enorm stoorde aan het taalgebruik, de ontbrekende chronologie van het verhaal en de langdradigheid, en fase 3 (de laatste 60 pagina's) waarin ik het boek ineens toch wel spannend vond en wilde weten hoe het zou eindigen.

Maar hoe dan ook is dit boek absoluut niet mijn favoriet. Ik heb het gevoel dat ik het boek niet kan afrekenen op het verhaal, omdat het waargebeurd is (daar gaan we in ieder geval maar even vanuit), maar hoe het verhaal is gebracht vind ik simpelweg niet goed. Ik stoorde me vooral aan het taalgebruik, maar ook aan de traagheid van het boek. Na de zoveelste situatiebeschrijving van Wim die aan de deur van Astrid kwam, had ik de boodschap op zich door, en had het van mij wel wat sneller gemogen.

Of ik blij ben dat ik dit boek heb gelezen vraag ik me sterk af. Ik snap dat Astrid Holleeder met zo'n angstleven haar levensverhaal als een soort testament op papier wil hebben en natuurlijk is het verschrikkelijk om op deze manier te moeten leven, maar toch. Kortom: het was niet mijn boek en ik ben dan ook bang dat ik met deze negatieve review bij één van de weinige drie-sterren-gevers op Goodreads hoor. Maar so be it.

View all my reviews

Dat was m'n week + de dingen die me op zijn gevallen deze week. Morgen begin ik weer met mijn economische vakken, waar ik best zin in heb, en als het goed is kies ik deze week ook een beetje een scriptie onderwerp. Hopelijk kan ik ook nog een keer naar de bioscoop deze week, want dat is er tijdens de tentamenweken nauwelijks van gekomen. Ik ben nog wel afgelopen donderdag naar Demain tout commence geweest, die was goed/leuk/zielig! Aanrader in ieder geval :)

Hoe was jouw week?