11-03-17

Film Review: Demain Tout Commence, Fifty Shades Darker en Hidden Figures

Half december bestelde ik een Pathé Unlimited kaart voor vier maanden, aangezien er een goede aanbieding was bij de ING. Na drie weken schreef ik een eerste artikel met reviews van de eerste drie films die ik bezocht, en nu ik weer drie films heb bezocht vind ik het leuk om deze trend door te zetten. Daarom is het weer tijd voor een nieuwe Film Review! Mijn ietwat optimistische voorspelling dat ik drie keer per week in de bioscoop te vinden zou zijn is niet helemaal uitgekomen, simpelweg omdat het soms best wat tijd kost en ik het ook lekker vind om een keer een avond op de bank te hangen. Maar ik heb geen moment spijt gehad tijdens de afgelopen 2,5 maand en iedere zes keer dat ik met mijn Pathé kaart kon wapperen en 'gratis' naar binnen kon lopen werd ik blij. Laten we zeggen: ik heb m'n kaart er in ieder geval al uit en vind het leuk.

source pictures

Demain Tout Commence

Deze film gaat over Samuel (Omar Sy, uit Intouchables) die een onbezorgd leven leidt in het zonnige Frankrijk, tot één van zijn exen voorbij komt en een baby'tje, die zijn dochter schijnt te zijn, bij hem achterlaat en vertrekt. Samuel probeert baby Gloria terug te brengen, maar als dat geen succes heeft vestigen hij en het meisje zich in Londen, waar het stel erg veel lol met elkaar heeft en waar Samuel erachter komt dat hij een goede vader is. Na acht jaar duikt de moeder van Gloria, Kirsten (Clémence Poésy), ineens weer op en ze wil haar dochter terug...

Ik was enorm benieuwd naar deze film, vooral omdat ik Omar Sy in Intouchables zó hilarisch vond en benieuwd was of ook in deze film zijn acteertalenten geshowd zouden worden. Verder had ik niet heel erg zien aankomen wat voor verhaal het zou worden, en dat verhaal vond ik eerlijk gezegd behoorlijk verrassend (op een positieve manier). Waar het in eerste instantie een redelijk vrolijke en 'simpele' film lijkt, komt er na een tijdje wel iets meer diepgang en emotie in het plot. En ik ben alsnog erg blij met de humor in deze film. Een lach én een traan dus.

IMDB rating: 7,4/10. Mijn rating: 7,5/10

Fifty Shades Darker

Is het nog nodig om te beschrijven waar deze film over gaat? Ik dénk het niet... Ik had deel 1 van de Fifty Shades reeks tot een maand geleden nog helemaal niet gezien, en van die film werd ik eerlijk gezegd niet héél blij. Ik vond het zó onrealistisch en voor mijn gevoel ging het niet heel veel verder dan 'naïeve meid heeft geen ervaring met mannen maar vind ineens alles prima'. Ik ging daardoor niet met hele hoge verwachtingen naar de film, maar was stiekem toch wel benieuwd of deel 2 beter zou zijn. Met Lisan aan mijn zijde en een stuk of vijf andere mensen in de bioscoopzaal zaten we er op donderdagmiddag helemaal klaar voor.

En? Ik vond het heel erg meevallen, wederom op een positieve manier. Deel 2 vond ik veel leuker, er was meer romantiek en iets meer diepgang, waardoor de 'seksscènes' ook iets minder raar waren. Het is nog steeds geen goede film, maar leuk vond ik hem absoluut! Als het niet voor de film zelf is, dan wel voor de hilariteit (we lagen meerdere keren helemaal dubbel met de hele zaal) en de soundtracks.

IMDB rating: 4,8/10. Mijn rating: 6,0/10

Hidden Figures

De film die ik pas donderdag zag is Hidden Figures. Deze film gaat over drie briljante Afro-Amerikaanse vrouwen Dorothy, Katherine en Mary die als rekenaar bij de NASA werken. Hoe slim ze ook zijn, hun weg naar succes is niet makkelijk, onder andere door de rassendiscriminatie die op dat moment nog enorm was. Toch houden ze vol en overstijgen geslacht en ras om te komen waar ze willen komen. Droom groots, is één van de boodschappen.

Deze film vond ik fantastisch. Echt. Het was een combinatie van verschillende dingen die ik goed vind aan een film: goed acteerwerk, humor, obstakels in het leven die overwonnen moesten worden, emoties én een hele goede portie aan girl power. Zo'n film waarbij ik de helft van de tijd 'burn' wilde schreeuwen of 'you go girl!'. Het is absoluut een goede film, maar niet zo eentje die alleen de 'echte filmliefhebbers' goed vinden en waarin eigenlijk bizar weinig gebeurt. Echt, ga dit zien en geniet 😊

IMDB rating: 7,9/10. Mijn rating: 8,2/10

In mijn Pathé Unlimited carrière tot nu toe is Hidden Figures zeker mijn favoriet. Wel een kwalitatief goede film, niet een enorme traagheid. Ik heb nog tot 18 april mijn Pathé kaart dus hoop absoluut de 10 films te gaan halen :)

Heb jij (één van) deze films al gezien?